Herre jösses!


Veckan bakom mig har varit något hektisk, men vansinnigt bra. Här en kort resumé:

I tisdags stack jag till stationen efter jobbet, tog tåget till Göteborg, gick på vernissage på Rhösska och hann med fika och snack med Jenny och Eva innan jag tog mig med nästa tåg till Falköping där Henning och Katarina mötte upp. Eftersom Katarina fyllde 50 dagen till ära blev det sång och paketutdelning i bilen mot Tidaholm. I Tidaholm fortsatte firandet med nattasmörgåstårta och te. 

Morgonen därpå åt jag frukost med Henning varefter jag promenerade upp till Helliden där jag träffade på den ena gamla läraren efter den andra, pratade, fikade och kollade runt. Riggade sedan inför mitt föredrag innan jag åt. Därefter pratade jag på om mig själv i en och en halv timme varefter jag, brorsan och Cecila (hans kärlek) gick till Mecka och samtidigt som vi fikade gick vi igenom hemsidan brorsan gör åt mig. Sedan gick jag och snabbesökte mamma innan det var dags att gå till biblan och förbereda nästa föredrag. Där hittade jag en massa släkt, gamla lärare, vänner och bekanta. Kul så in i bomben! Jag pratade om min bok en timme eller så innan det var dags för frågor och lite bokförsäljning och intervjuer med Västgötabladet och SLA. Därefter blev jag 30-årsfirad i förskott av Modig och Karlsson. Tåg mot Malmö igen där på kvällen. Jag pluggade ombord.

Dagen därpå var det jobb, jobb och jobb, sedan pilatesträning och hem och fixa färskost och en del annat inför lördagens fest. Därefter stupade jag i säng. Fredagen jobbade jag åtta till ett, sedan gick jag hem och bakade bullar och kokade tomatsoppa och förberedde fest i sju timmar. En öl med Tove blev det innan brorsan och hans kärlek dök upp hemma hos oss mitt i natten. Vi hängde lite med dem innan det var dags att sova. 

På lördagen gick jag upp tidigt och gick ut och handlade bröd och lite annat. Jag hann dekorera lite kakor och börja skriva en tipspromenad om mig själv innan Josef dök upp med paket vid elva. Han stannade till ett och vi hann med både fika och lunch. Efter att Josef åkt skrev jag klart tipspromenaden och dukade, städade och ordnade på alla sätt och vis och helt plötsligt var klockan fyra och mitt öppna hus började. Det kom och gick folk mellan halv fem på eftermiddagen och halv fyra på natten, och jag var så glad så glad och fick så fina presenter och sånger och kramar och allt jag kunde önska mig. 

På söndagen var jag lite bakis... Jag hann städa lite innan Jenny, Sara och Eva kom upp och vi åt frukost. När de ätit upp kom brorsan, syrran, deras kärlekar plus en svåger till och käkade frukost också de. Vi umgicks lite innan Jenny, Sara och Eva stack och då gick vi andra ut på promenad för solen sken. Därefter fika med semlor och hem igen. Medan gänget slappade i soffan fikade jag och Ola med Katta som kom  med paket. Sedan blev det pizza och spel.

På måndagen fixade jag frukost till brorsan med kärlek innan de stack och jag fick slänga mig på soffan och råplugga i sex, sju timmar och få klart en skoluppgift innan jag gick och tränade dubbla pass.

Ja och sedan var det tisdag. Idag alltså. Jag har jobbat och fixat tvätt och varit och tränat och nu sitter jag här i soffan och andas ut. Puh! 

Kommentarer
Postat av: Therese

Åh! Det var en härlig afton! Ledsen att jag fick åka så tidigt!!! Men härligt att du fick precis en sån kväll som du ville!

2009-02-10 @ 23:32:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0