Administration


Jag är i startgroparna på ett nytt, stort projekt. En galet blommande vägg, en vägg full med rosor. (Har jag ju gjort förr, men det blir på ett nytt sätt nu.) På ett sätt är det jätteroligt, jag har fått stipendium för att kunna genomföra det så jag har råd att kosta på det. Samtidigt är det som jobbigast nu, när många viktiga beslut ska fattas om vilka bilder jag ska jobba med, hur stora och många de ska vara, hur jag ska överföra dem på screenramarna och vilka ramar de ska överföras på. 

Idag har jag i alla fall bestämt att det får bli nyinköp av åtminstone åtta ramar (det behövs fyra för varje tryck, och för att inte behöva spola ur bilder i tid och otid måste jag i alla fall kunna ha igång några bilder samtidigt), Jag har redan beställt. Det blev dyrt det! Och så har jag beställt plast man kan skriva ut på och plast man kan kopiera till, så att jag åtminstone kan fixa schabloner till de minsta trycken själv. Det blev också dyrt. De större bilderna får jag fixa med hjälp av Arkitektkopia. Det blir nog inte heller billigt.

Snart, om några veckor eller så, kan jag nog starta tryckandet i verkstaden. Vore kul om delar var färdigt till en utställning KKV-styrelsen ska ha på Textilkoll i början av mars. Men det är kanske att hoppas för mycket. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0