Min nya vän spiky.


Den nittonde december fick jag ytterligare kulturtantspoäng och en ny kompis; Spiky. Spiky är en spikmatta och varenda dag sedan han kom till mig, bortsett från julafton och juldagen, har jag tillbringat en stund liggandes på honom. Eftersom jag inte har några större bekymmer med smärta har jag inte heller särskilt ont av att spendera tid med tusentals små piggar instuckna i skinnet. Snarare är det skönt när det svider, sticker och spänner.
Däremot har han inte gjort särskilt stor nytta, vilket jag trodde och hoppades. Enligt andra spikmatteliggare ska det hjälpa mot ryggproblem och vara avslappnande. Det har jag inte märkt. Man ska gå ner i vikt också. Pyttsan. Den enda nytta fjag har haft av Spiky hittills har varit hjälp mot klåda. Kliar det på ryggen är det bara att röra sig lite medan man ligger på mattan. Då rispar det som bara den i skinnet. Och blir små snygga röda blodiga ränder. Härligt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0