Fullproppat i livet och hjärnan.


Nu ger jag upp för dagen. Det skulle läsas två lärarhögskoleböcker idag hade jag bestämt, men då visste jag inte att den ena var torr som fnöske och den andra var på nästan 500 sidor. Summa summarum har jag läst en halv bok och skrivit lite kommentarer till den, samtidigt som jag haft täta slösurfspauser och sett till att klämma in ett badkarsbad mitt i allt. 

Fram till påsk blir det väldigt intensivt. Jag skulle få en praktikplats tilldelad av lärarhögskolan i Kristianstad, men dagen då jag skulle börja hade de inte fixat någon plats, så jag fick ordna själv... Med snabba ryck. Det blev på Parkskolan igen, och eftersom Birgitta, som jag gör praktik hos, går i pension till påsk har jag tryckt in 10 veckors halvtidspraktik på sex veckor. Det blir väl kanske 8o procent praktik. Och så har jag kvar de flesta av mina egna lektioner parallellt... Och så är det ju en massa annat också. Som tur är är det mesta kul.

I morgon efter jobbet ska jag till verkstaden och bygga en utställning i vår lilla galleri-butiks-lokal, på torsdag ska jag nog träna och på fredag ska jag till kiropraktorn och se om jag kan få hjälp med min värk i bröstryggen.

Till helgen (fredag lördag) har NTA (Nordic textile art) årsmöte i Malmö med tillhörande föreläsningar och jippon. Verkstaden ska vara med och ordna lite och jag ska så klart gå på mötet också. Och på söndag är det kvinnodagen, då ska det förmodligen demonstreras. Och läsas 500 sidor lärarhögskolebok kanske. Hm.

För övrigt var helgen som gick jättesuperbra: I fredags var jag på verkstaden och testade att gjuta in virkade skulpurer i vax. Sedan blev det middag med Bea på kvällen. På lördagen var det heldag med Therese; SPA, lunch, melodifestivalsgenrep, skumpa och sedan sexrätters supergod avsmakningsmeny på fiskrestaurang i Lund. I söndags blev det ytterligare vaxande, förmiddagskaffe med Tove, städdag i verkstaden och sedan middag hos svärmor i Helsingborg. Mycket mat. Och det ger tighta byxor... Beach 2009 har blivit 2010.

Kommentarer
Postat av: mamma

jag undrar hur du hinner allt

dygnet har ju bara 24 timmar

2009-03-12 @ 11:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0