Skrota runt och komma ikapp.


Idag är det en skön dag. Jag var en sväng på verkstaden på morgonen, ensam. Gjorde några provtryck och städade lite. Efter det har jag varit hemma och skrotat runt, plockat ordning på lite grejer, mailat några mail, kolla upp några saker och liksom kommit i kapp i livsadministrationen. Det går så fort ibland,livet, är så fullt med människor och ansvar och åtaganden att det kan vara viktigt att umgås med sig själv och (här lockas jag att skriva "stanna upp" men jag tycker det låter så vansinnigt klyshigt så det kan jag bara inte skriva). 

I fredags var jag ute och åt med några kollegor -ytterligare en födelsedagspresent. Jag har firat i över en månad nu. Det var väldigt trevligt och gott. 

Igår var det vernissage på Textilkoll. Ola skulle egentligen åkt till Köpenhamn, men hans Köpenhamnssällskap blev sjukt så han hängde med till verkstaden och hjälpte till att dricka upp vernissagevinet. Därefter hade vi Tove och Hanna på mat och våfflor här hemma. Jag blev så trött att jag somnade i soffan medan Tove var kvar. Ogästvänligt. Förlåt Tove! Kanske inte så bra att dricka vin hela dagen. Man blir rätt slö. 

Nu är det bara tre veckor kvar på praktiken. Bra. Det är jobbigt att jobba så mycket som jag gör nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0